Veelgestelde vragen (FAQ)

Veelgestelde vragen bij Natuursteenstunter

Composiet-Eternal-Noir

De website van Natuursteenstunter is er om u zoveel mogelijk goede informatie te geven. Dit doen wij op een gestructureerde manier door bijvoorbeeld onderscheid te maken tussen materiaalsoorten. Wij zijn constant in ontwikkeling en vullen onze website aan waar dat nodig is.

Op deze pagina vindt u een overzicht van onze veelgestelde vragen. Dit zijn vraag die wij dagelijks krijgen. Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Betalingen

  • Hoe kunnen wij een bestelling betalen?

    U kunt contant betalen of bij voorkeur per pin. Onze monteurs hebben een mobiel pinautomaat bij zich en niets is veiliger en handiger dan om het bedrag even te pinnen. Ook is het mogelijk om een order vooruit te betalen door de factuur te voldoen.

  • Moeten wij een order van tevoren betalen?

    Nee, dit hoeft niet maar mag uiteraard wel. U betaalt normaal gesproken wanneer de levering (bezorging of montage heeft plaatsgevonden).

Contact

  • Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

    U kunt met ons op de volgende manieren contact opnemen:

    Per telefoon via: 085 – 044 18 70

    Per e-mail: info@natuursteenstunter.nl

     

Vragen over bezorgingen

  • Ik woon in een appartement of flat, hoe wordt mijn blad geleverd?

    Als u niet gelijkvloers woont is het belangrijk om te weten hoe wij het werkblad toch naar de juiste verdieping krijgen. Bladen zijn erg zwaar, daarom is het niet mogelijk om deze per trap naar een andere verdieping te brengen. Er moet dus een lift aanwezig zijn die groot genoeg is om de bladen omhoog te krijgen. Is er geen lift aanwezig? Dan regelt u zelf een kraan of verhuislift.

  • Wat zijn de bezorgkosten van een blad?

    Wij bezorgen het blad bij u thuis vanaf 95 euro. Op deze pagina vindt u een overzicht van de bezorgkosten.

  • Wat moet ik doen voordat jullie komen plaatsen?

    Voorwaarden om in te meten bij een keukenblad:

    • Een werkblad plaatst u eigenlijk in de allerlaatste fase van de aanbouw van een keuken. Hiervoor dient de keuken eigenlijk al zoveel mogelijk afgebouwd zijn en staan in de situatie zoals deze blijft;
    • De kastjes moeten volledig afgebouwd zijn en op de plek staan waar zij straks blijven staan. De deurtjes, frontjes of schappen hoeven nog niet aanwezig te zijn. Wel is het noodzakelijk dat u tenminste één deurtje of frontje in huis hebt zodat wij kunnen bepalen hoe diep het blad moet worden;
    • De keuken dient al aan de muur vastgemaakt te zijn zodat deze niet meer verschoven kan worden;
    • De keuken moet 100% waterpas staan om een juiste maat te kunnen bepalen. Wanneer een keuken scheef staat kan een blad mogelijk te klein of groot ingemeten worden.
    • Muren dienen al gestuct te zijn zodat het blad tegen de muur geplaatst en afgekit kan worden;
    • Als u tegels achter het blad wilt plaatsen dan dient dit al gebeurd te zijn. Plaatst u deze op het blad dan hoeft dit uiteraard nog niet direct gedaan te zijn;
    • Eventuele zijwanden of andere fronten zoals bij een eilandblad of hoge kast dienen al geplaatst te zijn;
    • Tijdens het inmeten dient een eventuele kookplaat aanwezig te zijn. Daarnaast moet u bepaald hebben waar de spoelbak geplaatst gaat worden en welk type dit gaat zijn.

    Het is voor beide partijen vervelend als wij komen inmeten terwijl dit nog niet mogelijk is. Wij werken niet met boetes of voorrijkosten maar wij vragen u met klem om onze voorschriften op te volgen.

Vragen over BTW

  • Welke BTW percentages hanteren jullie?

    Wij hanteren conform de wetgeving in Nederland een BTW percentage van 21% op onze producten. Verder hanteren wij een percentage van 21% op onze diensten. Tot medio 2015 was dit 6% maar deze verlaging was helaas van tijdelijke aard.

  • Zijn jullie prijzen inclusief BTW?

    Op onze offertes, facturen en eventuele prijsopgaven per telefoon/ e-mail gebruiken wij altijd prijzen inclusief BTW. Onder het subtotaal treft u altijd aan hoeveel BTW u betaald.

Vragen over garantie

  • Wie is verantwoordelijk voor een blad dat verkeerd wordt geleverd?

    Als wij zelf komen inmeten, wordt het blad met die maten geleverd. Past het blad toch niet? Dan is dit de verantwoordelijkheid van Natuursteenstunter.
    Leveren wij een blad met de maten die uzelf, uw keukenbouwer of uw interieurbouw heeft aangeleverd, en past het niet? Dan is dit uw eigen verantwoordelijkheid.

  • Welke garantie heb ik op mijn blad?

    Al onze producten worden geleverd volgens de CBW-erkende verkoopvoorwaarden. Een overzicht van deze voorwaarden vindt u op de website van CBW.

Vragen over levertijd

  • Wat is de maximale levertijd?

    Een maximale levertijd is lastig aan te geven want er kunnen onverhoopt altijd vertragingen plaatsvinden in het productieproces of tijdens het vervoer. Doorgaans kunnen wij echter in zo’n 3 tot 4 weken leveren. Soms is dit iets sneller en soms is dit iets langer maar ongeveer 90% van onze leveringen vallen binnen dit tijdsframe.

Vragen over materiaal

  • Waar komt mijn blad vandaan?

    Wij werken met verschillende leveranciers. Zo hebben wij plaatmateriaal van Neolith, Silestone en Dekton. Dit plaatmateriaal wordt door onze vaste partner in Italië verwerkt. Hierdoor kunnen wij u verzekeren van een kwalitatief hoogwaardig werkblad. Maatwerk uit Italië dus!

  • Hoe dik moet mijn blad zijn?

    Wij kunnen uw blad in verschillende diktes leveren. Echter is het per materiaal verschillend wat de minimale dikte is. Dit is te zien in onze webshop per materiaal en kleur. Daarnaast kan het blad vanuit een massief gedeelte worden opgedikt naar de desgewenste dikte. Hoeveel dit moet zijn kunt u zelf bepalen en hangt af van de doeleinden van het blad. Wij kunnen u hierover een advies geven per telefoon, mail of middels een bezoek aan onze showroom.

  • Ik ben geïnteresseerd in een aanrechtblad, wat nu?

    Indien u geïnteresseerd bent in een materiaal, kunt u middels de offerte button op onze website een eerste globale offerte aanvraag doen. U dient dit formulier zo volledig mogelijk in te vullen zodat wij een zo specifieke offerte kunnen opmaken. Tevens kunt u ook een bezoek brengen aan onze showroom, zodat wij u persoonlijk te woord kunnen staan en zo alle alternatieven af te wegen. Na deze beide trajecten zal er een inmeting volgen, waarna de tekening wordt gemaakt. Indien deze wordt bevestigd door u zal het blad geleverd kunnen worden.

  • Wat zijn de maximale afmetingen per materiaal?

    In onze webshop kunt u per materiaalsoort en kleur kijken wat de maximale afmetingen zijn van een slab. Wel is het belangrijk om te weten dat industrieel gemaakt materiaal een grotere slab heeft dan een natuursteen. Dit is vanwege het breukrisico.

Vragen over montages

  • Wat zijn de kosten voor montage van mijn blad?

    De kosten voor de montage van uw blad zijn afhankelijk van het aantal bladdelen dat u bestelt. Montage is al mogelijk vanaf 295 euro. Op deze pagina vindt u een overzicht van alle kosten.

Vragen over offertes

  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn offerte krijg na het inmeten?

    Wij streven ernaar om binnen 2 werkdagen na het inmeten een offerte op te sturen. Het kan echter zo zijn dat dit door welke reden dan ook vertraging oploopt. Mocht het langer duren dan verwacht, krijgt u hier over bericht.

  • Hoe lang is een offerte geldig?

    Doordat de prijzen van onze materiaalsoorten steeds kunnen wijzigingen is een offerte is bij ons maximaal drie maanden geldig.

Vragen over onderhoud

  • Hoe moet ik mijn aanrechtblad onderhouden?

    Voor onderhoudsadvies verwijzen wij u graag door naar onze onderhoudspagina. Hier staat per materiaalsoort vermeld waar u op moet letten. Dit is echter een indicatie en bevat geen zekerheden!

Vragen over onze showroom

  • Wanneer is de showroom van Natuursteenstunter geopend?

    Onze showroom is uitsluitend op afspraak geopend. Om een afspraak te maken kunt u bellen naar +31 (0) 316 – 234560.

    Openingstijden showroom
    Maandag:
    13.00 – 17.00 uur
    Dinsdag:
    10.00 – 17.00 uur
    Woensdag:
    10.00 – 17.00 uur
    Donderdag:
    10.00 – 17.00 uur
    Vrijdag:
    10.00 – 17.00 uur
    Zaterdag:
    10.00 – 16.00 uur
    Zondag:
    Gesloten

  • Waar is de showroom van Natuursteenstunter?

    Het adres van onze Showroom is Cartograaf 12 in Duiven.

Vragen over prijzen

  • Ik zie een goedkoper product bij een concurrent, hoe kan dat?

    Het kan altijd zijn dat er bepaalde producten verschillen van prijs tussen twee of meerdere zaken. Een van de redenen is omdat wij uitsluitend met kwalitatief goede leveranciers werken en met echt, puur materiaal, dus geen imitatie. Daarnaast bieden wij u een uitstekende service en prijs/kwaliteitsverhouding.

  • Waarom veranderen jullie prijzen soms?
  • Hoe zijn jullie prijzen opgebouwd?

    De prijs van natuursteen of industriële materiaalsoorten is opgebouwd uit drie verschillende componenten:

    • De prijs van het materiaal, wat wordt opgebouwd door:
      • Dikte van het steen;
      • Soort en/of kleur van het steen;
      • De afwerking van het oppervlak en randafwerking.
    • Prijs sparingen zoals:
      • Spoelbaksparing/ Pitt-Cooking sparingen;
      • Kraangat;
      • Kookplaatsparing;
      • Downdraft afzuigsysteem;
      • Eventuele powerports.
    • Prijs van het transport van het blad:
      • Transport vanuit buitenland of Nederland naar ons;
      • Overslag in onze loods;
      • Montage of bezorging van het keukenblad.

Vragen over toepassingen

  • Wat is onderbouw/vlakinbouw/opbouw?

    Vlakinbouw betekent dat het object, een kookplaat of spoelbak, nagenoeg gelijk ligt aan het aanrechtblad. Bij onderbouw betekent het dat het object, de spoelbak (kookplaat is niet mogelijk) onder het aanrechtblad hangt. Hierbij wordt de spoelbak ‘’onder het aanrechtblad geplakt’’. Bij opbouw betekent het dat de spoelbak/kookplaat op het aanrechtblad wordt gemonteerd.

  • Welke sparingen zijn er mogelijk?

    We behandelen de meest voorkomende sparingen:

    • Kookplaat uitsparing vlakinbouw klein (kleiner dan 49cm x 56cm) = een kookplaat die gelijk loopt met je aanrechtblad heeft een vlakinbouw uitsparing. Hierbij valt de kookplaat als het ware in het blad.
    • Kookplaat uitsparing vlakinbouw groot (groter dan 49cm x 56cm) = een kookplaat die gelijk loopt met je aanrechtblad heeft een vlakinbouw uitsparing. Hierbij valt de kookplaat als het ware in het blad.
    • Kookplaat uitsparing opbouw klein (kleiner dan 49cm x 56cm) = een kookplaat die op het aanrechtblad komt te liggen heeft een opbouw uitsparing. Hierbij komt de kookplaat er dus boven op te liggen, ook kookplaten met een minimale rand (1mm).
    • Kookplaat uitsparing opbouw groot (groter dan 49cm x 56cm) = een kookplaat die op het aanrechtblad komt te liggen heeft een opbouw uitsparing. Hierbij komt de kookplaat er dus boven op te liggen, ook kookplaten met een minimale rand (1mm).
    • Spoelbak uitsparing vlakinbouw = een spoelbak met vlakinbouw betekend dat de spoelbakrand gelijk aan het aanrechtblad is. Er zijn dus geen opstaande randen.
    • Spoelbak uitsparing onderbouw = een spoelbak met onderbouw betekend dat de gehele spoelbak onder het aanrechtblad zit. Het aanrechtblad steekt dus over de spoelbak rand heen, waardoor het lijkt alsof de bak eronder ‘’zweeft’’.
    • Spoelbak uitsparing opbouw = een spoelbak met opbouw betekend dat de spoelbak boven het aanrechtblad uitsteekt. Dit kan een klein randje zijn, maar ook een hele bak bovenop het aanrechtblad.
    • Kraangat sparing = een sparing voor een kraan, zodat deze mooi weggewerkt zit in het blad.
    • Extra kraangat sparing = een extra sparing voor een kraan, zodat deze mooi weggewerkt zit in het blad.
    • Zeepdispenser sparing = een sparing voor een zeeppomp, zodat deze mooi weggewerkt zit in het blad.
    • Hoekuitsparing = een sparing zodat het blad om een obstakel heen past, denk hierbij aan bijvoorbeeld een pilaar.
    • Sparing ten behoeve van stopcontact = een sparing voor een stopcontact welke kan worden weggewerkt in het blad. Vaak worden deze stopcontacten in een ronde kokervorm verwerkt in het blad.
    • Schuine hoek = Een schuine hoek in uw aanrechtblad kan voorkomen bij bijvoorbeeld een hoekkeuken, waarbij het 2e bladdeel geen haakse hoek maar een schuine hoek krijgt.
    • Overige uitsparingen (Afzuigingen, pitt-cooking etc) = een andere sparing dan hierboven. Deze sparing kan los worden doorgegeven bij het versturen van de offerte.
  • Wat is een sparing?

    Een sparing betekent in de meest letterlijke zin van het woord een gat in uw aanrechtblad. Deze sparing, ofwel gat, kan voor verschillende doeleinden dienen. Wij behandelen in het kopje ‘’welke sparingen zijn er mogelijk’’ de meest voorkomende sparingen.

Offerte opvragen Contact opnemen Winkelmand bekijken